Pedagógiai szociálpszichológia / vál. és bev. Pataki Ferenc
Megjelenés éve:
1976
Megjelenés:
Budapest : Gondolat Könyvkiadó,
Terjedelem:
728, [3] p. : ill. ; 20 cm
Megjegyzések:
Tanulmányok
Bibliogr. a tanulmányok végén
Váriné Szilágyi Ibolya: Pedagógiai szociálpszichológia
Nádasi Mária, M. (1939-): Pedagógiai szociálpszichológia
Kozma Tamás (1939-): Pedagógiai szociálpszichológia
Szilágyi Ibolya: Pedagógiai szociálpszichológia
Szakbibliográfia:
Szociológiai bibliográfia
ETO jelzet:
37.015.3:316.6(082)
ISBN:
963-280-345-0 (kötött) :
Ár:
76 Ft
Szabad tárgyszavak:
neveléslélektan pedagógiai pszichológia társadalmi viselkedés szociálpszichológia társadalomlélektan szöveggyűjtemény, több szerző műveinek közös gyűjteménye szociálpszichológia pedagógia oktatás
Bevezetés a szocializáció kutatásába
A gyermeki fejlődés szociális szituációja
Szociáláis tanulás utánzás útján
A szerepkonfliktus és a társadalmi elvárás motivációs jelentősége
Az én-kép és kialakulása
A büntetés szerepe a szocializációs folyamatban
A környezeti hátrány és a tanár
A foglalkozási szocializáció
A társadalmi összehasonlítás folyamatának elmélete
A vonatkoztatási csoport
A csoportdinamikai elmélet néhány alkalmazási módja
A fölérendelt célok szerepe a csoportközi konfliktus enyhítésében
A barátságról
Az interperszonális kompetencia fejlődése
Az iskolai és osztályélet stílusai
Az osztályközösség pszichikus szerkezete
A közösségi kapcsolatok szerkezete és dinamikája
Az intelligencia és a szociális erő összefüggése a gyermek interperszonális viselkedésével
A serdülő belső pozíciójának hatása viselkedése önszabályozására
Különböző beállítottságok hatása a csoportteljesítményekre kiscsoportokban
Két 5. osztály többdimenziós elemzése
Csoportképzési eljárások az iskolában
A serdülők szubkultúrája és az iskolai teljesítmény
Az igényszint egyik szociális meghatorozója
Cél és szándék a tanulók tevékenységének motiválásában
Az én-kép, a szociális képek és az iskolai előmenetel összehasonlító vizsgálata 10-12 éves tanulóknál
Fegyelmezés az osztályban
Az ellenséges érzület kezelése az osztályban
A tanár mint modell